En tilltänkt kund/gäst är alltid viktigt!

ankaOm du inte provat att surfa in på en av de många webbsidorna som säljer konkursbon, restpartier och andra mer eller minde fräcka grejer så ta och gör det nu! Chansen att du hittar ett riktigt schyst fynd så som 100 000 plastankor, 750 sovsäcksfodral, 15 rullar fult jultyg a 15 meter eller blandat bråte i en verktygslåda för bara 500 spänn styck är jättestor!

Kruxet är bara att det är lätt att fyndgenen i dig tar över och du missar en ack så viktig aspekt, nämligen vem vill köpa någon av de där 15 rullarna med 60 meter fult jultyg eller ett epigt sovsäcksfodra även om du bara tar 10 kr per styck för dem. En gyllene regel för god försäljning är vanligtvis att det finns en tydlig målgrupp, kund eller gäst i verkligheten. Så även om du beger dig in i restpartidjungeln, ta en extra funderare över vem som kan tänkas köpa dina fynd innan du slår till så lovar jag att försäljningen blir mångdubbelt lättare!

// Lars Hedegård