AB Bostäder i Borås – ett dåligt exempel på kundvård!

AB Bostäder i Borås missade vad gott kundbemötande var....Har en kollega som flyttade till ny lägenhet i slutet av augusti 2008. Tidigare hyrde hon en lägenhet av det kommunala bostadsbolaget AB Bostäder i Borås. Kollegan hade normal uppsägningstid om tre månader men flyttade till den nya lägenheten tidigare. Lägenheten var med andra ord tom redan efter 1 månad av uppsägningstiden. Suget efter lägenheter i Borås är dock stort och kollegan fick lämna in nycklarna till bostadsbolaget direkt med ett muntligt löfte om att ”…en ny hyresgäst skulle ta över lägenheten i september”.

Snacka om att kollegan blev förvånad när hon i slutet av oktober fick en påminnelse med hot om inkasso för hyran som hon inte skulle betala enligt det muntliga löftet! Vid ett samtal till AB Bostäder fick hon det trevliga svaret att ”…handläggaren som hon pratat med tidigare gjort ett misstag, något kontrakt skrevs nämligen aldrig…” Företaget erkänner med andra ord att de gjort fel men kräver ändock att kunden ska stå för fiolerna. Snacka om dåligt uppträdande som dessutom ger AB Bostäder riktigt dåligt rykte, där sätter man inte kunden i centrum precis!

Hade det varit jag hade jag tagit upp kampen och ringt Sverker direkt för stora bolag som inte förstått vad god försäljning är ska bekämpas!

// Lars Hedegård